Mam taką zasadę, że zawsze staram się być przygotowany na wszystko, zwłaszcza jeśli chodzi o moją rodzinę, bo to dla nich pracuję, dla nich wstaję codziennie o świcie i wracam do domu zmęczony, ale zadowolony, że mogę im zapewnić chociaż odrobinę spokoju. Mój syn, Kuba, ma dwanaście lat i jest dla mnie całym światem, a jego urodziny zawsze były dla mnie wydarzeniem, które planuję miesiącami, oszczędzając i kombinując, żeby kupić mu coś, co naprawdę go ucieszy. W tym roku jednak los postanowił zrobić mi psikusa, bo tuż przed jego urodzinami, które wypadały w ostatnią sobotę miesiąca, dostałem obniżkę w pracy, a na dodatek zepsuł mi się samochód, którym dojeżdżam na budowę, gdzie pracuję jako kierownik robót. Nagle znalazłem się w sytuacji, w której cały mój starannie ułożony budżet legł w gruzach, a ja stałem przed ścianą, nie wiedząc, jak wybrnąć z tego wszystkiego, jak spojrzeć w oczy mojemu dziecku, które od tygodni mówiło tylko o tym nowym rowerze, który widziało w sklepie i który, jak mi się wydawało, w tamtym momencie był dla mnie nieosiągalny.